HALO – Doprava ulice Tovární – 11.8.2021

Dobrý den
Vážený pane starosto mam na Vás dotaz proč jsou vůbec u Tovární ulice dopravní značky zákaz vjezdu a zákaz odbočení,když je absolutně nikdo nerespektuje rychlost 30Km dodržují snad jen cyklisté (rozvoz ALCAPONE nestačí ani šířka vozovky jezdí zde snad jak po závodní dráze).
No a po telefonátu na PČR Rajhrad mě bylo sděleno že jsou důležitější věci na takové zaležitosti nemaji lidi a v podstatě je to absolutně nezajímá.ˇ
Toto je opravdu zarážející že nějaké dopravní značení a zákazy jsou jen pro smích.
No a  neumím si představit až začne školní rok a chudáci děti musí až ke schodům vozem. Toto každodenní blokování křižovatky nezajímá nikoho již několik let.
Proč probíhá nějaká schůze jak bude probíhat dopravní řešení v ulici Tovární když se stejně neprovede nic a následně objíždka .
No a to jak se postavil kruhový objezd u benzíky směr BRNO to musela vymyslet opravdu studovaná hlava.

Odpověď:
Dobrý den pana Houzare,

dle mých informací od občanů provádí policie v ulici Tovární každodenní kontroly projíždějících řidičů. To, že se dopravní značky a nařízení nedodržují je bohužel trend dnešní doby, policie nemůže u každé značky číhat celý den.
Přechodné dopravní značení a objízdné trasy u každé dopravní stavby vypracuje odborná firma a schválí ho dotčené orgány (policie, obce, KORDIS, odbor dopravy příslušné ORP). Schůze s občany ohledně organizace dopravy v ulici Tovární proběhla v minulém roce. Co se týká nové okružní křižovatky u benzinky, tak o dostupných možnostech řešení této křižovatky byla veřejnost již dříve informována. Pro připomenutí zde uvedu, že v daném území jsou plánovány stavby státního významu – vysokorychlostní trať VRT a mimoúrovňová křižovatka MÚK Rajhrad s návazným propojením tangentou na dálnici D2. Dokud se tyto stavby nepostaví, nebo alespoň závazně nevymezí v územních plánech, tak se zde nepostaví žádná trvalá stavba, která vyžaduje stavební či územní řízení (tedy ani velká okružní křižovatka s připojovacím pruhem ve směru na Brno jak bylo původně námi požadováno). Nabízely se tedy dvě možnosti : 1) nedělat nic, nechat stav takový jaký byl a čekat, 2) pokusit se nějakým opatřením stávající stav alespoň trochu zlepšit. Rozhodli jsme se pro druhou variantu a po dohodě se Správou a údržbou silnic a dopravním inženýrem Policie ČR se vyprojektovala a zrealizovala malá okružní křižovatka, která byla nyní uvedena do zkušebního provozu. Ten bude trvat 1 rok a po jeho vyhodnocení rozhodnou kompetentní orgány o dalším postupu. Prozatím mám od motoristů na její fungování vesměs kladné ohlasy. F. Ondráček

Publikováno: | Autor:

Rubrika: Halo, starosto!